Dlaczego warto zainwestować w responsywną stronę WWW?
Strony internetowy wyparły czasopisma i magazyny, dlatego obecność firmy w Internecie jest absolutną podstawą do tego, by zdobywać nowych klientów oraz utrzymywać przy sobie stałych. Na stronie można zamieścić przydatne informacje, takie jak cennik, mapka z dojazdem, mail oraz numer telefonu, pochwalić się nowościami czy realizacjami, oferować newsletter czy promocje. Możliwości jest bardzo dużo. Jednak jest jeden element, bez którego nasza wizytówka w sieci może nie być atrakcyjna dla oglądających – to responsywność. W dalszej części artykułu przyjrzymy się bliżej temu pojęciu i zobaczymy, jakie są jej zalety i czemu należy na nią postawić.
Czym cechuje się responsywna strona internetowa?
Pojęcie responsywności wzięło się z angielskiego określenia Responsive Web Design (RWD) i znaczy, że dana strona idealnie dopasowuje się do różnych rozmiarów wyświetlaczy. Tak więc jeśli naszą witrynę cechuje responsywność, to wygląda ona dobrze zarówno na komputerach, jak i smartfonach oraz tabletach. Jako że rozmiarów jest bardzo dużo, nie warto ryzykować, że tabelki czy obrazki na stronie rozjadą się na urządzeniu osoby zainteresowanej naszą ofertą biznesową. Brak tej cechy może sprawić, że klient wyjdzie ze strony nawet po kilku sekundach i pewnie wróci nieprędko (jeśli w ogóle).
Coraz więcej osób przyznaje się do tego, że częściej przegląda Internet na urządzeniu mobilnym niż np. na laptopie. Nic dziwnego – smartfona mamy zawsze w kieszeni, w podróży, na spacerze czy w kolejce w sklepie. To niezwykłe udogodnienie sprawia, że kiedy potrzebujemy jakiejś usługi, możemy błyskawicznie znaleźć firmę, która się tym zajmuje, zapłacić za towar czy umówić się na wizytę. Widać więc, że brak responsywności skazuje nas na o wiele mniejszą liczbę klientów.
Poznaj zalety witryny responsywnej
Strona, która dobrze się wyświetla na smartfonach i jest przejrzysta, to dobra inwestycja. Przede wszystkim rozmieszczenie jej elementów w czytelny sposób pozwala na to, by odwiedzający poznali najważniejsze informacje bez konieczności mozolnego scrollowania. Nie ma nic gorszego niż tekst, który na siebie nachodzi; konieczność przybliżania każdego ciekawego elementu także bywa utrapieniem. Osoba, która szybko zorientuje się w strukturze strony, dłużej na niej pozostanie.
Kolejną zaletą responsywności jest to, że witryna będzie się wyświetlała w Google wyżej niż konkurencja, która nie zadbała o tak istotny szczegół. Robimy wiele w celu poprawienia widoczności strony w wyszukiwarce, jednak nie możemy zapomnieć, że algorytmy doceniają miejsca, które są przyjazne dla Internautów.
Użytkownicy mobilni często szukają firm będących w ich pobliżu. Jeśli strona wyświetli się na pierwszym miejscu, ponieważ będzie najbardziej odpowiadała określonej lokalizacji, a po wejściu na nią klient będzie miał dobre wrażenia, to przełoży się na wysokie zyski.
Chcesz dostosować obecną stronę do nowoczesnych standardów RWD? Zakładasz nową witrynę i chce zadbać o jej responsywność? Zgłoś się do https://netperfekt.pl/.